Wednesday 1 January 2014

Semakin Dekat Tarikh Semakin Banyak Dugaan - Masalah Family

Hai ..lama dah tak update dalam blog ni..Bz sangat dengan persiapan kahwin dan tambahan pula saya kena kerja sampai hujung tahun kerana saya nak simpan cuti nanti nak pergi bercuti ngan my wifey

Actually nak update sesuatu ...semakin dekat tarikh saya nak berkahwin semakin banyak masalah menimpa terutamanya hal family..Apa yang jadi mengajar saya lebih bersabar. Untuk pengetahuan..untuk majlis saya yang beria-ria menolong saya adalah abah mak ..fatin tu kadang2 la..dan my fiance..manakala along saya dan adik yang paling rapat dengan saya tak tolong apa pun..
Di tambah pula dengan krisis mereka dengan abah..kalau ikutkan dah nk dekat 3 bulan dah..Saya still tak dapat nk sms or call or whattsaap syahnaz..Dia tak kan reply pun..Apa tanggapan saya ni cuma adalah memang dia ingin putus pertalian adik beradik dengan saya..So apa tunggu lagi..Alang-alang nak putus kasi putus terus..
Semalam 31/12/2013..abah ada meluahkan kepada saya yang dia ada dtg jumpa haris dan syahnaz marah maki hamun dia..saya rasa sangat kecewa dengan adik sy..tak tau apa nk kata lagi dah..abah minta izin saya untuk dikecualikan dia dari majlis saya..SEMEMANGNYA DARI AWAL-AWAL LAGI SAYA NAK KECUALIKAN DIA..CUMA SAYA TAHU ABAH TAK SAMPAI HATI..TERMASUK UNTUK KAD KAWIN SAYA ...SAYA MINTA JUGA KECUALIKAN NAMA DIA DARI KAD SAYA...DAN DIA BUKAN ADIK SAYA LAGI..
Ternyata dia bukanlah dia ..adik saya yang pernah duduk ngan saya..pernah naik moto g sekolah ngan saya..itu bukan dia..
Abah dan mak ada menamakan saya dan fatin untuk waris kalau jadi apa2 time mereka pergi haji nanti..mak ada cakap itu persiapan untuk pergi mati...abah pula minta saya berjanji,..kalau dia sakit atau mati sekalipun tak payah la bgtau pada adik saya dan along..Dia minta saya berjanji dengan sungguh-sungguh..saya cuma kata 'SAYA JANJI BAH'...ungkapan yang pedih rasa nak buat tapi saya akan buat juga...janji tetap janji..


No comments:

Post a Comment