Monday 15 July 2013

Hari ke 5 akibat berhenti merokok..kena sembelit

Sejak dari umur 7 tahun gua xpernah tinggal puasa gua..sayang sangat..
tapi hari ini akhirnya lebur semua sekali..
sedih sangat sangat ..sayangkan sangat puasa tu...
kalau tau rokok ni bahaya dari dulu saya xnak hisap/...
tapi saya fikir ini untuk kesenangan semua untuk kemudian hari..
jadi saya berkorban..
Dari hari pertama saya berhenti macam2 sakit saya dapat demam, pening,sakit dada,,batuk selsema saya tahankan je..akhirnya semalam saya dah kena sembelit.(jadi mangsa gelak si Lim, Syafieqa, Rafiq ngan bos saya).sakit perut tak yah cakap la..hari pertama 7 kali masuk toilet hari ke dua ni dah masuk 5 kali sebelum pergi ke klinik..bayangkan lah kalau dok dalam seat keta pun punggung bleh sakit..Sampai sahaja jumpa doc ..doc terkejut sebab saya selamba je berhenti rokok tanpa pengurangan bayangkan kalau satu sehari sebelum berhenti saya isap 10 batang then besok trus 0...doc bagi nasihat utk tidak puasa...gua tetap ngan pendirian untuk tidak mengibarkan "bendera putih"..last2 saya tahan gak sampai saya tak leh tahan tepat jam 1.10 tengahari ..gua buka gak...makan ubat.....nangis trus sebab kena buka puasa..xtau nak cakap cmne...my fiance risau tak putus2 bagi semangat..thanks sayang sebab sentiasa support saya,,really lov u..pastu bila nak masak tengok barang dapur plak abis..dah satu malapetaka datang,..g tesco bila barang-barang dapur nnti nak sahur malas nak kuar..lepas saya makan malam saya dah boleh buang air besar.. alhamduliillah


3 comments:

  1. Mestila syg support myfiance!! Awk, islam x memudaratkan...bkn awk saje xnak puasa~yg pentinf kesihatan kena jaga~

    ReplyDelete
  2. sayang..dalam hati ni sy sygkan ayg je..ayg princess kat dalam hati ini..sebab tu sy lyn ayg cm princess tau

    ReplyDelete
  3. Ayg princess, awk prince charming syg la♥

    ReplyDelete