Wednesday 10 July 2013

1 Ramadhan 1434 H = 10 Julai 2013

hai u all semua...salam ramadhan

Hari ini saya rasa adalah hari yang penuh dengan perjuangan selain perjuangan berpuasa

..bangun pagi - saya dah demam akibat daripada nekadnya hati nak berhenti merokok
..tengahari - dada dan mula pening dan sakit

..jam 4.20 petang... saya bertolak ke Kuala Lumpur untuk berbuka puasa dengan family tapi saya mengambil keputusan untuk lepaskan rindu saya dulu untuk tunang tercinta...dapat call masa saya on the way mengatakan Kem Rasah down dan saya call Rasul untuk standby malam ni.tetapi beliau tiada partner maknanya saya lah kena jadi partner nya .saya keluar dari tol Port Dickson sampai ke tol Sg Besi ...setibanya di Lebuhraya Mahameru. perjuangan saya bermula...bayangkan dari masuk Lebuhraya Mahameru saya tersangkut selama sejam dalam jam sehinggalah ke rumah tunang saya....Sesampainya di rumah tunang saya, tunang saya dah muncung...hehhehe..kami pergi bazar beli kuih untuk dia..dan tunang saya telah bungkuskan nasi ayam untuk saya dan rasul...masa saya odw tu dah pukul 7.00 dari Sentul jam plak...sesungguhnya tuhan menguji kesabaran saya.....saya cuba tahan kesabaran saya pada ketika itu..then dalam 10 minit saya dapat loloskan diri dari jam itu..dan saya terus pecut melalui highway DUKE ...then saya terfikir adakah MRR2 jam...kalau jam alamatnya mati lah saya sebab kena buka dalam keta..Dalam perjalanan tu tunang saya sms menyatakan rasa bersalah kepada saya..Sayang, Sedikit pun saya tak salahkan ayang..saya yang rindu nak jumpa sayang..sebak rasa hati ni..Syukur! akhirnya MRR 2 tak jam dan saya sampai betul-betul nak berbuka..tadi semua ada..si Fatin, Syahnaz, Sanol, Haris..Abah dan Mak..kul 8.20 malam saya bergegas ke Seremban untuk buat doket di Kem Rasah sekali dapat info fiber putus pula menjadi sebab kenapa circuit tersebut down..dan kami tak dapat nak buat apa kena tunggu team OFM masuk..saya pun balik ke rumah..nak tdo dah ni...nak sahur pagi nanti ..makan nasi ayam tunang bagi..
Thanks my fiance and credit to Mohd Rasul Hamzah for helping all this while..
 

3 comments:

  1. Awk, sy nak marah ni! hahaha~lain kali jgn lupe bg tau kalo awk sakit~risau syg td!

    awk, sy xnak awk xde je waktu berbuka ngn family~
    kalo xsedap nasi ayam tu comment tau! hehehe~

    teruskan perjuangan anda! chaiyok2!

    ReplyDelete
  2. Si comel jgn mrh sy k..xnk ayg susah ati sy akit..tu je

    ReplyDelete
  3. Kalo syg xtau, then syg tau lmbt, lagi syg rase mcm xprihatin plak ngn tunang sendiri..xmao la mcm tu~

    ReplyDelete