Friday 27 September 2013

Advance Double Formation dan Saya Tak Mahu Kehilangan Dia

Assalamualaikum hai u all..dompok sangat!
Gigih sangat aku hari ini kerana terlalu sibuk dengan kerja dan di samping itu sibuk dengan training sempena KASTEL yang akan diadakan di Terengganu

Actually pada asalnya aku malas nak pergi ke Terengganu tapi since management badminton dah bertukar dan Abg Izwan ambil alih jadi saya pergi since dia memperkenalkan cara baru dalam selection then saya pergi,...Untuk misi kali ini kami sepakat untuk target ke suku akhir walaupun diletakkan dalam kumpulan maut ..Dan kami rasa perlu ubah cara training terutamanya dari segi formation

Kalau ikutkan dulu kalau kami smash banyak kali bola tetap tak mati biasanya kami akan clear shuttle ke baseline dan kembali dalam sudut bertahan..then saya cadangkan attacking switch formation..Untuk pengetahuan semua..formation ini memerlukan banyak latihan dan persefahaman since saya dan abg zaki sepakat untuk buat formation ini supaya dapat membentuk kami jadi kuat..Then kami buat masa friendly baru-baru ini di mana kami menang straight set 21-19 dan 21-17 di mana lawan yang kami jumpa adalah kawan2 saya yang pernah saya main 1 tahun dahulu di bulan Ramadan..Formation ini menjadi...then kami kena praktice lagi untuk bentuk persefahaman..
Saya ada ambil satu artikel di mana dia ada menerangkan tentang switch formation ini

Petikan dari http://badminton.isport.com/badminton-guides/guide-to-doubles-rotation-in-badminton

4. Switching Offensive Positions

This rotation can be the most difficult to learn because it’s basically a judgment call. There are obvious times to switch offensive positions. For instance, if the opponent hits a clear to you, and then hits a half-court shot, and then hits a drop, your momentum will be carrying you closer and closer to the net. This makes it logical for your partner to rotate to the back offensive position.
However, offensive switches become difficult when your offensive advantage hinges upon it. For example, if your partner hits a tough smash in the back-left corner and is out of position to cover the back-right corner, you should be prepared to cover it should your opponents hit there. The difficult decision lies with determining whether your partner can recover. This sort of judgment call only comes with experience playing badminton and playing with your partner.


Baru-baru ini juga saya happy sangat kerana my fiance ada kursus induksi di PD selama 5 hari..berbunga-bunga hati sy kerana tunang sy dekat dengan saya..maklumlah sekarang musim bz memanjang..then tiba-tiba dalam hari ke 2 kursus dia demam..dan cepat-cepat saya bawa dia pergi ke klinik..Syg.maafkan saya buat perkara syg tak suka..tapi saya tiada pilihan sy mesti bawa ayg ke klinik kerana saya tak mahu syg sakit..maaf..
Dalam hati terlalu cinta ngan syg..harap sayang pun cmtu ..tetap sayangkan saya..kita ni sedang kira hari je untuk disatukan ...

 

No comments:

Post a Comment