Thursday 29 August 2013

Nakama - Band Kami dan My Cyg Yang Sangat Aku Rindu

Assalamualaikum dan salam sejahtera
29/8/2013
Lama sangat dah tak tulis blog ni..Actually nak update skit la pasal apa terjadi sampai hari ini dari Sabtu lepas 24/8/2013 ..
24/8/2013 - Aku join battle of the band ..Kalau ikutkan time cmni masa ni 23/8 malam sampai ke 3 pagi aku masih lagi practice lagu untuk dimainkan pada hari besok..dan kami sebulat suara untuk menamakan band kami Nakama that's mean brotherhood.

Nakama - dari kiri Kirk(shaiful adzuan) lead, Aku, Mohd Syahril(bass) dan Apit (mohd fitri mohd sapuan, vocal dan dibawah sebelah kiri Saker, Khairul Izzat sebagai drumer


.Since kebanyakan daripada ahli kami dah lama xperform stage jadi ada mengalami masalah skit untuk control nervous dan menyebabkan kami terkantoi masa perform..tapi sekurangnya kami mengambil cabaran untuk mainkan lagu 1511 di mana lagu tu belum ada lagi band cover untuk main kat youtube ..Harap layan la..Kalau tak sedap maaf di pinta ..kami sekadar mencuba sahaja..Selain itu juga kami ada reka lagu raya gabungan Jalil Hamid- Raya, Siti nurhaliza- Sesuci Lebaran dan M Nasir- Salam Dunia

1511- BPR cover by Nakama
Nakama- Medley Lagu Raya

Then banyak masa aku selepas battle of the band itu aku habiskan untuk berjumpa orang tersayang..Sekarang ni kan dah selalu jumpa tiap minggu maklumlah kami nak buat persiapan kawin lagi then nak cari barang barang ini..jadi kami selalu dating..Bersama dengan dia selalu membuatkan kami rasa gembira sangat kerana buat pertama kali dalam seumur hidup saya ini lah orang yang saya cari..yang boleh gembirakan saya..selalu wat saya gembira...tapi menjelang maghrib saya balik Pandan Indah sebab terlalu letih sangat

25/8/2013- Pagi dah kena tolong abah skit untuk jamuan kat Baitulmal..tetapi ada sedikit kekecohan kerana abah punya sikap kelam kabut dah datang membuatkan sy rasa malas nak join jamuan raya tu..Jadi selepas tunggu my fiance pergi ke majlis kahwin saudara dia di PJ saya terus jumpa dia..cantik tau dia masa tu..cayang kat dia ,..comel cangat2,,macam princess pun ada tau..kira cair gak la kan
I lov u Cayang

26/8/2013-27/8/2013 - Kami kena kursus DDN preventive maintenance dan kalau ikutkan kena stay kat Melaka dan pagi kena g kelas..kira ok gak la sebab ada Lim, Mak Buyung fiqa ngan Rafiq..best gak g sana..Lim ada bawa kitorang g jalan2..best gak la...27/8 2013 Rafiq dah ngamuk sebab bilik panas tak de air cond last tukar gak bilik..dapat gak bilik aircond..malam tu dia punya drummer black metal dia xpayah ckap la kemain kuat dengkur

28/8/2013 - saya plak kena pergi ke exchange Bandar Kaba Melaka di mana disitu kami di ajar tentang Tellab dan MArconi Equipment dan cara membuat maintenance menggunakan software ..Kira best ..banyak input..ia buat aku rasa lebih berkeyakinan pasni...bagus ilmu yang aku dapat selama 3 hari ini
Petang dalam kul 3 petang aku ajak Rafiq g Jb sekali ngan aku temankan aku drive..Yelah dia dok JB kan...singgah jap JJ bandar Melaka..makan dulu then terus shoot g jb ..Aku sampai dalam kul 7 mlm kat rumah Pak ngah ..Sampai je trus aku tdo sampai kul 9.30 mlm..Aku sok nak wat slide WIT dan pastu nak shoot balik KL nak jumpa my love...Sabar je la aku ni tunggu masa je nak jumpa dia...aku kira hari jela ni...

Note : sayang..tunggu saya tau nanti Jumaat..nak jumpa ci comel..jangan down..nanti saya teman sayang cari costume menari.Agak susah ati skit sebab dia dah "feeling lost " pasal hal menari ni...saya plak tak dapat nak teman dia..kalau ada seremban boleh gak jumpa dia jap..Harap syg tunggu saya ye..nak mo down2



No comments:

Post a Comment