Tuesday 30 July 2013

Cirit Demam g Klinik dan flashback

30 JULAI 2013 12.45 TGH MLM..
Rasa perut aku dh mula memulas2 dan demam dah mula start..akhirnya mahu tak mahu terpaksa minta tolong si Nazkam memandangkn tak tau nk minta tolong siapa utk ke klinik...akhirnya surrender gak saya kena gak g klinik..doc bg sy ubat sakit perut..antibiotik serta demam...
Sebut pasal my fiance..td suara dia seakan gelisah bila dpt tau aku sakit...thanks syg..terharu sgt..akhirnya termenung teringat balik masa mula jumpa..3/12 .tarikh keramat tu
Actually sebenarnya pertemuan kami ni ada beberapa rentetan peristiwa yg jd beberapa hari sebelum iaitu mula dari 30/11 acara Amazing Race Kelab Tm di Perak..
Dlm beberapa hari itu aku berada di bumi Perak salah satu tempat aku cuba nasib utk kenal seseorang selepas peristiwa hitam dalam hidup aku..aku ditinggalkan kekasih..(hidup aku jd teruk selepas tu, aku simpan rambut panjang)..aku juga gunting rambut aku di bandar kenangan tu sebagai tanda aku sudah pulih dan bersedia utk lepaskan semua kenangan lalu dr hidup aku


       Wajah aku sebelum aku kenal si dia
Setelah aku gunting rambut aku di Perak

Semua aktiviti aku buat bersama Fadhilah,Rasul dan abg zaki..sampai tak percaya yg mlm tu kami jd naib johan seluruh TM Malaysia..pada hari tersebut gak Fadhilah hampir ditampar aku kerana sikap biadapnya..membuatkan pada masa tu aku fikir perempuan semua tak boleh dipakai...

 Aku sendiri pun tak rasa aku menang malam tu

Besok harinya 3/12 aku berjanji utk jumpa seseorg yg akhirnya mengubah nasib aku selamanya..dialah kekasih ku tunangku..pada hari ni.Niat aku pada asalnya adalah utk jdknnya tempat utk bergaduh bukan nk kenal pun.Dengan dia dtg lewat dan aku le plak g main PS3 di tingkat 1 Times Square.sampai aku sendiri ckp.."lantak la..xyh dtg pun xpe.aku xheran"...tetapi sesungguhnya Allah pernah berfirman.jodoh itu kerja Dia..bukannya manusia...aku jatuh cinta pertama kali setelah 2 tahun setelah pandang kali pertama.Caya atau x tuhan dh tukarkn niat aku..dr niat jahat jd niat baik..(masa tu dia dtg ngan bff dia)....masa tu aku xtau apa kriteria dia ni tapi aku tau dia pun le tolak ansur cm aku...dia plak masa tu wat muka besi je...jual mahal la..tp aku dh nekad masa tu utk pikat dia dan nk menyintai dia..Perasaan dating pertama bertukar jadi gembira dan aku pula kerap mengusik dia (bila aku sayangkan seseorang selalunya memang aku suka nyakat dia) . Ari tu gak dia ajak aku makan kat tempat aku xpernah makan..Nandos..(amenda tu) aku mana lah tau...
Setelah kami jumpa di Times Square tu..aku siap intai dia dr celah pintu LRT sampaila dia terlepas dr pandangan ku..Sampai di LRT Pandan Indah..aku menangis semahu mahunya..kerana aku dh jatuh cinta dengan org yg pada awlnya aku tidak berniat baik...
Selepas daripada itu.aku selalu sms dan call dia ..pada mulanya dia dingin je ..dan aku tau dia sebolehnya nk wat aku surrender mencintai dia tp tiada siapa bleh halang aku sygkn dia..pd ketika itu dia ajar aku sabar..tabah. nekad..dan fokus...susah nk pikat hati dia dan aku kena usaha ...bila dengan dia aku rasa nk belai dia ngan kasih syg aku...aku jd romantik. Sedangkn sebelum ni aku xmcm tu pun....aku letakkn dia dlm hati aku.ditempat tinggi..dia la semangat aku ..(kalau ikutkn dulu aku penah rasa xnk idup lama.sebb aku derita sgt)......sebelum ni aku kuar ngan banyak pompuan dan tak de satu pun aku lekat..selepas aku tunang...orang semua pangkah aku dan bertanya apa hebatnya my fiance...dan ini jawapan aku
  1.   Faham masa lepas aku yang hitam tu
  2.  Faham juga kerja aku
  3. Kadang-kadang boleh tolak ansur di mana kalau ada clash antara dia dan ibu bapa example: janji kul 11 nak jumpa tiba2 mak suh g kedai jadi kena delay
  4. Tak memilih makanan..
  5. Faham idup badminton (aku ni atas court lain macam skit) ngan band aku ni
  6. seorang pendengar yang baik..kan lend shoulder when im crying
Sebenarnya banyak lagi tak terkata...

Dan aku dalam misi hidup aku setelah bersama dia adalah untuk memastikan dia hepy sahaja (actually aku bimbang dia akan busan dengan aku, jadi aku selalu tanya "happy tak hari ini?"..) ...syg, sy bimbang bila awk busan..awak hilang dari idup saya..dan saya tak nak perkara itu berlaku :(...Jadi sy cuba sedaya upaya saya untuk bg yang terbaik pada awk...



sYG.. memang sengaja saya rahsiakan hubungan kita dari segala orang kerana sy bimbang syg akan di ancam sebelum kita tunang..jadi sy xbgtau sesiapa...selepas dari tunang saya memang ada mempertahankan hubungan kita dan xnak ada sesiapa rosakkan kebahagiaan kita.. termasuk family jauh aku...
 
Aku ni kadang2 tgk kalo satu brg tu sesuai utk dia aku blikan...kalu satu brg bleh memudahkn dia..mencantikkn dia.aku blikn..walaupun dia xminta.tu tanda kasih dan syg aku pd dia...
Dunia dia dan aku ada bnyk persamaan..dia ngan tarian dia ..aku plak ngan bdminton dan band aku tp kami boleh trima tanpa ada rasa prejudis..utk buatkan aku bersyukur dan bertuah kerana dibenarkn utk menyayangi dia..Syg.sy tetap akan sokong apa syg buat baik dr segi menari atau memasak(kita masak sama2 k!!..sy terima ayg seadanya)...bukan ke tu rahsia bahagia?
Syg..sampai hari ni sy sgtkn ayg.thanks sudi bersama sy dan sy harap kita kekal ke akhir hayat..sy tetap abadikan kenangan kita dlm blog ni supaya dpt kita refresh back

No comments:

Post a Comment