Thursday 11 July 2013

BASSIST- BASS SUDAH SEBATI DALAM HIDUP AKU

..Aku sebenarnya bukan lah dilahirkan sebagai seorang musician..Kalau ikutkan mak abah aku pun bukan galak sangat aku main muzik ni..diorang lagi suh baca buku dan study..Tapi biasalah kan aku ni semua benda nak memberontak..yang mana tak disuruh aku buat..yang tak digalakkan aku lakukan...

Sebut pasal bass guitar ni..aku terimbau kembali time aku mula-mula sekali kena paksa dengan arwah Aril( Shahril Ritza Mahyuddin) untuk main bass kerana band tak de bass..dah la aku main masa tu tangan kaku pastu tak boleh tido tau kalau tak dapat main satu lagu..begitu strict training tu masak jari aku jad kematu.


masa mula -mula band kitorang masa tu ada El, Aku, Aril dan Azad pastu kadang-kadang si Jeli (sekarang dah jadi pencipta lirik tau..lagu penglipur lara tu dia yang buat)..then jodoh kami tak panjang..arwah Aril kemalangan jalan raya dan dia pergi buat selamanya..then Lam masuk gantikan tempat Aril dan kitorang perform untuk bentuk band Kapal Api.. main di banyak tempat ..Teringat masa tu kitorang siap nak cari vocalist last-last jumpa si Zul ..Kitorang ni boleh kategorikan Zul sebagai penyanyi yang lucah skit sebab bila dia tarik asyik pegang kat .... je.....Line up masa tu Zul Kapan - Vocalist, Azad - Lead Gitar - Lam - Rhythm gitar , Aku - Bass Gitar dan Drummer - si El Kepong..nama band kitorang Kapal Api..then lepas convo band berpecah dan Zul plak bleh plak tubuhkan Kapal Api yang baru..tu yang buat gua ngan Azad naik angin masa datang pesta konvo UTM tu.....then sekarang gua main ngan band baru ,, di mana kitorang dah xpakai 2nd guitar pakai 1 gitar je cm band wings, 1 lead gitar, 1 bass, 1 drum dan satu penyanyi utama. then kitorang pun ada cipta lagu sendiri tau.Cuma band ni tak de nama..aku ingat nak namakan band ni Rimba Raba ..ok tak...
so sampai disini sahaja cite aku pasal band ni..ntahapa aku merapu ntah..bye semua chow



ini adalah salah satu lagu yang aku main check it out


No comments:

Post a Comment